Jestem grafikiem komputerowym, ale nie takim, który rysuje piękne obrazy. Jestem tym od składania ulotek, banerów i wizytówek dla lokalnych firm. Praca zdalna, własne godziny, ale też wieczna walka z terminami i klientami, którzy zawsze wiedzą lepiej, co jest "bardziej pomarańczowe". Moje życie toczy się w rytmie dostarczania projektów i odbierania poprawek. Mieszkam sam, w małym mieszkaniu pod Warszawą, a jedynymi istotami, które dzielą ze mną przestrzeń, są dwa chomiki i stary, zacinający się komputer, który odmawia współpracy w najmniej odpowiednich momentach. Pewnego wtorkowego wieczoru, gdy dostarczyłem ostatni projekt na dziś, zrobiło mi się zwyczajnie smutno. A właściwie nie tyle smutno, co pusto. Kolejny dzień za mną, kolejny wieczór przed telewizorem, kolejna pusta lodówka i żadnych planów na jutro.
Usiadłem na kanapie, wziąłem telefon do ręki i zacząłem przeglądać stare zdjęcia. Były tam wakacje sprzed trzech lat, urodziny kumpla z liceum, nawet zdjęcia mojego pierwszego samochodu. Ale im dalej przewijałem, tym bardziej czułem, że coś straciłem po drodze. Ta dawna energia, to poczucie, że wszystko jest możliwe. Teraz czułem się jak program, który działa na trybie oszczędzania baterii. Zmieniłem aplikację i zacząłem przeglądać przypadkowe strony. Nie szukałem niczego konkretnego, chciałem tylko odwrócić uwagę od tej pustki. I wtedy, na jednej z nich, zobaczyłem coś, co przykuło moją uwagę. Nie wiem dlaczego, bo byłem zmęczony, zły na cały świat i raczej skłonny do narzekania niż do eksperymentowania. Ale kliknąłem. Może to był ten nagły przypływ desperacji, może chęć zrobienia czegoś zupełnie innego.